Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P11e55t82r 22S18k68á72c69e81l 6454959419

<Co na to islám? Islám (podřízení) reguluje život svých podřízených do takové míry, že k tomu regulátoři z Bruselu možná vzhlíží jako k nedostižnému ideálu.>

A zde je jádro pudla - regulátoři v Bruselu tímto dávají jasně a nepokrytě najevo svoji strategii vládnutí:

Jednak nikdo od nás  nepojede do 2 tisíce km vzdáleného města demonstrovat, aby odvolali např.pana Špidlu (sic tam není).

Historií je ověřeno, jak bezvadně funguje heslo " Rozděl a panuj". Když se zde budeme dokola bavit na téma soužití, ani nás nenapadne, proč má generální sekretariát v Bruselu 5 (slovy: pět) tisíc zaměstnanců. Kdo a jak je uřídí, jejich pracovní morálku, jejich výstupy? Chtěl bych se projít dopoledne jejich chodbami správní budovy, dát jim na zadky "čelovku" a způsobit žaluziemi tmu. Byl by to rej svatojánských mušek...

Prostě nás zabaví pro ně nepodstatnými problémy tak, abychom po nich nechtěli skládat účty. Víte, jak se organizuje petice v EU a předává do Bruselu? Viz:

http://www.foronlyonetime.eu/

A stejně je petice k ničemu nikdy nezavazuje!

Pracoval jsem nějaký čas ve firmě, kde bylo "jen" 4 tisíce zaměstnanců a měli by jste vědět, jaká to byla pro vedení firmy fuška, aby ji jim nerozkradli před očima, aby včas plnili sjednané termíny, dané neschopnými soudruhy. I pan Baťa to v roce 1988 přiznal, když přijel k nám. Podivil se, že některé, jen některé firmy byly v lepším stavu, než si představoval. Jak důležité je mít osobní poznání...

0/0
4.1.2015 20:31

K98a85r94e32l 69Š35i71n93d83e78l88á86ř 3257232212259

O EU si nemyslím nic moc dobrého, domnívám se, že demokracie může fungovat tam, kde existuje nějaká identifikace obyvatelstva s daným státem, existuje společný zájem a loajalita, dále je nutná určitá blízkost obyvatel k politikům, aby se neztrácela odpovědnost politiků k obyvatelům.

V překladu to znamená národní stát.

Snad jediným, kdo se s tímto problémem dokázal nějak vypořádat, jsou Indové. Příklad USA, které EU vnímá jako svůj vzor, nesedí. Američané jsou národem s jedním jazykem a jednou, anglosaskou a protestantskou kulturou, zatímco EU je slepenec mnoha jazyků a náboženství, přičemž se do sebe dokonce snaží absorbovat i islám, což je zcela nemožné.

Proti určité evropské integraci bych nebyl, ovšem spíše něco na způsob EFTA + NATO (klidně v rámci jedné organizace), než centralizovaný skorostát alá EU.

EU mi připadá jako snaha obnovit starou dobrou Římskou říši, ovšem ani ta nepřežila svůj růst v demokratické formě. A ta Římsko-německá pro změnu byla spíše volnou aliancí diktatur než skutečným státním útvarem.

+1/0
4.1.2015 20:53

J85o70s74e65f 68P61o83t63r 6530701447159

Samozřejmě máte pravdu.

Chtěl bych jen dopnit myšlenky o svobodě. Říkáte :"Pro Západ je svoboda jednou z nejdůležitějších hodnot", ovšem svoboda končí v pracovním procesu, v zaměstnání. Zde máte pouze svobodu nepracovat a pak žebrat, nebo umřít hlady, nebo vydírat sociální stát,   a svobodu pracovat, pak se musíte svobody vzdát a poslouchat šéfy.

Důvod toho je, že člověk mená vrozené vlohy pro práci. Práce je pro něj těžká, špinavá, vyčerpávající, nepříjemná... Člověk má vlohy pro všechno ostatní, pro tanec, pro sex, pro dobré jídlo, pití ....

Může za to EVOLUCE, která člověka vlohy pro práci nevybavila a vyznavači evoluce  by za to měli  evoluci hnát k odpovědnosti.

0/0
4.1.2015 18:32

K60a70r40e47l 41Š22i46n28d89e64l96á51ř 3437892272899

Svoboda je vždy něčím omezená, není absolutní. Například moje svoboda létat je omezena mojí neschopností tak učinit;-)

V práci svoboda nekončí, člověk má možnost volit mezi prací která ho bude bavit více, či méně (ale například bude méně časově náročná nebo výnosnější), může začít podnikat. Rozhodně nemusí žebrat ani vydírat sociální stát. Vzdává se části svého času, části své svobody, aby získal peníze, které jsou poté prostředkem k získání jiných svobod a uspokojení jeho potřeb. 

Že práce není příjemná? Přirozeně, proto za ní dostává zaplaceno. Kdyby byla jeho potěšením, tak by spíše platil on zaměstnavateli, než naopak. 

Člověk není vybaven vlohami pro práci? Evolucí? A co jiného než práce byl lov, zemědělství nebo sběr potravin?

+1/0
4.1.2015 18:56

J40o96s50e42f 12P13o18t96r 6810521697649

Ale to bylo stejné, těžké, špinavé, vyčerpávající, jen o trochu lehčí s pocitem, že je to pro sebe.

0/0
4.1.2015 19:11
Foto

P80a44v60e38l 87D39v81o47ř59á98k 5329285714760

S těmi vlohami pro práci, to jak kdo. U Vás asi nebude, neb patrně soudíte podle sebe. Jinak se soudí, že dobře vykonaná práce přináší uspokojení - viz endorfiny např. něco zde: http://www.cpzp.cz/clanek/833-0-Fyzicka-zatez-je-odmenou-i-pro-vas-mozek.html

0/0
4.1.2015 19:26

K35a67r79e44l 68Š27i28n81d60e44l72á62ř 3617892162599

Nyní snad člověk nedělá pro sebe? No dobře, to zdanění je hodně vysoké, tak vlastně nic;-( Ale snížit daně (a tím omezit vše, co z nich platí včetně sociálního státu) asi nebude to, co byste navrhoval jako řešení.

Alternativou ke kapitalismu by byla nějaká forma poddanství či otroctví, v níž by člověk neměl na výběr (řadím sem i socialismus, protože občany socialistického státu lze těžko považovat za občany, ale spíše za poddané, tyto prvky lze vysledovat už nyní). Vždy musí někdo pracovat a pokud to nebudou svobodní občané, tak to budou poddaní či otroci (nebo možná roboty, ale to jsme o pár století v budoucnosti, řešme současnost).

Vidíte, tradiční konflikt mezi nějakou formou socialismu a pojetím konzervativně-liberálním, ovšem svobodu chceme všichni. Na rozdíl od islámu, o němž je tento blog.

0/0
4.1.2015 19:36

O12l80g82a 57P87a17v26l46í51k21o70v55á 6224148387702

Nedávno zde napsal mladý muslim článek o tom, jak se těšil na iPad a tablet, když se mu podařilo emigrovat. Napsal také, že ctí a cítí naši potřebu obrany před vpádem islámu. Kluk, kterému asi zapomněli vtloukat nesmysly do hlavy. Pokud má dojít k posunu namísto střetu civilizací, je to právě o tomto. Umožnit mladým potkat se se svobodou a naučit je nebát s jí. A zabránit starým, aby se jim za to mstili

+4/0
4.1.2015 17:03

K97a43r84e89l 25Š30i17n95d11e29l53á53ř 3787842582979

Takových muslimů je třeba. Jistě, islám by se musel "poevropštit," aby mohl žít v míru se Západem. A jsem přesvědčen, že minimálně část muslimů takhle uvažuje. Ovšem, z pohledu islámu, jsou to "špatní muslimové."

Staří a mladí? Už Huntington si všiml, že islám prochází jakousi obrodou. Dobře je to vidět v Íránu nebo v dnešním Turecku, případně v západních zemích jako Německo, Francie či Británie. Dnešní mladí jsou často radikálnější než jejich rodiče.

Pokud hledat nějakou naději zde, tak tu bych viděl až tak o generaci později, pokud se děti současných mladých vzepřou proti náboženskému fanatismu svých rodičů (nikoli v tom, když se dnešní mladí vzepřeli proti náboženské vlažnosti svých rodičů).

Dalším hlediskem je hledisko, které je poněkud cynické, nazvěme ho třeba Františko-Matějkovské - nebylo by lepší, kdyby místo "útěku za svobodou" k nám, začal bojovat (klidně i se zbraní v ruce) za svobodu doma?

0/0
4.1.2015 17:16

O89l71g90a 15P80a29v65l63í22k67o40v40á 6564308487742

Staří versus mladí byla jen zkratka, souhlasím s vaším doplněním. Za svobodu doma bojovat nemohou, protože zatím nevědí, že existuje :-)

0/0
4.1.2015 17:38

J54a57r41a 53R93a15n40k 1581366149711

V zemich, kde internet neni cenzurovan  - vedi. Jsou zde umelci, komici, lekari i muslimove v politice, ale vetsina z nich ani nikdy v mesite nebyla a nejsou jiz od mladi praktikujici, asi tak jako spousta krestanu, kteri nikdy Bibli necetli a do kostela jdou na pilnocni, nebo pri dovolene v cizine asi tak jako do muzea. V Kanade jsou Syrane urcite nejmene 100 let a protoze se v posledni dobe o problemu mluvi denne, vi se o nich vice. Od 60. let sem prislo pres 60.000 uprchliku po Assadove coup d'etat a byla to prevazne inteligence a elita, ktere by se zbavil, mnozi meli dlouha leta pribuzne ve vezeni. Nebyl to zadny milujici otec vlasti. Ti jsou vazenymi obcany a urcite je nikdo neuvidi zahalene, dnes nikdo nevi, jestli prisli z tehdejsi Persie, nebo Syrie. Zajimave jsou i porady, kde se bavi o sve agnosticismu. Na spocenkse scene jsou zapojeni ve vsem, tak jako emigranti z evropskych zemi.

+2/0
4.1.2015 18:17

O39l18g36a 74P60a15v88l36í55k49o26v12á 6674128387692

Vaše zkušenost je nadějná. Nicméně, zmiňujete, že tito muslimové jsou ze vzdělaných elit. Převážná část muslimské elity je mimo své domovské země. Tzv. prostí lidé, kteří mají blízko k extremismu, opravdu o západním pojetí svobody moc nevědí a jsou naučeni se toho bát a štítit a navíc mají strach z fyzické likvidace od svých souvěrců

0/0
4.1.2015 18:43
Foto

F76r55a62n48t68i74š59e48k 47K36š31í92r 2279416815

Až ten mladý muslim narazí na omezení svobody zde, začne se rozhodovat které ze dvou zel si vybere.

0/0
4.1.2015 17:22
Foto

F78r16a68n60t74i84š22e89k 24K54š62í45r 2459846795

Největší protiklad je stát a svoboda.  Lidé nemohou mít obojí, protože jedno druhé vylučuje.   Islám je jen o jiných pravidlech a jiném násilí, než na jaké jsou lidé navyknutí zde.

0/0
4.1.2015 16:39

K85a90r54e45l 64Š98i87n65d45e18l24á19ř 3437772362829

Stát je jenom nástroj - který lze použít jak k potlačení svobody, tak k její obhajobě. Bohužel, se svobodou je to jako se vzduchem - nikdo na ní nemyslí, nevnímá jí a nevěnují jí pozornost, dokud se jí nezačne nedostávat. Proto je stát používán spíše k jejímu potlačování (ve jménu nějakých ušlechtilých cílů).

Rozhodně ovšem nelze automaticky říci, že bezstátní společnost by byla více svobodná. Možná ano, možná by jenom vítězilo právo silnějšího.

Proto bych se spíše než za anarchii přimlouval za konstitucí a zákony svázaný liberální stát.

+2/0
4.1.2015 16:50
Foto

F67r94a74n40t89i76š87e83k 17K41š19í77r 2689826835

O to se lidé pokouší již několik staletí a vždy se jim ten stát utrhl z řetězu.

0/0
4.1.2015 17:18

J14a12r82a 37R42a37n81k 1331666699721

Na slechticke tituly bych to nesvadela......;-) Sir Paul McCartney a dalsi, tady se to tak nebere, mame stale jeste kralovnu a dluzno rici, ze si kazdy rok poslechnu jeji Novorocni projev:-)

0/0
4.1.2015 18:20

K89a34r90e27l 26Š24i83n63d84e56l61á77ř 3487752232859

Ehm, nic proti Vašemu názoru, ale marně hledám návaznost na toto diskuzní vlákno. Možná ty ušlechtilé cíle? To nemá nic společného se šlechtou, tím myslím například boj proti chudobě, diskriminaci, globálnímu oteplování atd...

0/0
4.1.2015 19:00

K62l80a93r85a 82M17e74r86t36e19l20o65v20á 5764700826

Myslim, ze za dané situace ohrozeni, neni prilis aktualni zabyvat se anarchistickymi teoriemi o svobode cloveka za neexistence statu.

Nicmene, budu-li vychazet z vaseho tvrzeni, jednoznacne nevidim jediny duvod proc si privykat na "jine" nasili eventuelniho islamskeho statu v Evrope.

0/0
4.1.2015 16:56
Foto

F22r72a61n14t29i31š83e57k 98K29š17í70r 2289496125

Přesto to bude stát, který vás donutí strpět ty, kteří sem přichází s jinou úrovní poznání a jiným vnímáním a produkcí zla.

0/0
4.1.2015 17:19

K42a56r53e73l 58Š79i42n62d79e67l80á49ř 3557402702909

Bez států (tedy bez státních hranic) by se jim to zakazovalo ještě hůře.

0/0
4.1.2015 19:02
Foto

F32r52a41n55t63i27š23e65k 55K19š75í45r 2799736275

Není potřeba jim něco zakazovat.  Je potřeba umět rychle reagovat na každé zlo a každou nespravedlnost.  Mít možnost své prostředky použít pro své bezpečí a ke sledování svých cílů.  Stát z nás dělá snadnou kořist do té doby, než lidé začnou volat po nějakém státním zásahu.  Jenže použít stát, to je jako použít Sauronův prsten zla.  Nikdo nedomyslí, jaké následky to pak má.  Viz I. a II. Sv.válka atd.

0/0
4.1.2015 19:31

K42a61r60e40l 33Š56i96n13d12e72l26á31ř 3437382982409

Ke sledování svých cílů... Cílem islamisty je založit islámský stát. Má mít právo použít své prostředky (včetně zbraní) k tomuto cíli? 

Odpověď samozřejmě bude znít, že svobodomyslní lidé samí stejné právo se bránit. Tak si nejspíš založí nějakou organizaci, která jim společnou obranu usnadní (něco jako stát) a pak rozhodne, kdo bude mít větší palebnou sílu...

0/0
4.1.2015 20:00

K25a53r64e88l 56Š61i93n91d66e20l73á10ř 3407462792129

"svobodomyslní lidé MAJÍ," pardon.

0/0
4.1.2015 20:01
Foto

F49r43a33n52t52i37š97e73k 11K19š13í56r 2329126695

Vy ale stále myslíte v kontextu státu.  Svobodní lidé nemají být hodní, ale nekonfliktní. Etika svobodných lidí bude založena na vlastnických vztazích. Vlastnictví je způsob vymezení práv jednotlivých lidí, který omezuje konflikty.  

Maximalizace zisku je způsob organizace společnosti, při kterém je v procesu rozhodování brán v úvahu každý člověk a síla jeho hlasu je úměrná míře, jakou se zapojuje do spolupráce.   Svobodná společnost bude tedy ctnostná a dobře vyzbrojená.  Pochybuji, že budou lidé spolupracovat s někým, kdo by rád ostatním  něco, za pomoci násilí,  vnucoval, nebo zakazoval.

0/0
4.1.2015 21:00

K10a66r62e23l 51Š87i16n16d68e61l29á93ř 3527542562689

Chápu logiku kapitalismu, považuji se za liberála (nebo liberálního konzervativce, vyberte si). Ovšem, je třeba si uvědomit (s čímž Mises neměl problém), že zisk není jenom finanční, ale i nefinanční.

Pro islamistu je nejvyšším ziskem vytvoření islámského státu. Bude-li jich hodně (což se snadno může stát, stačí vzít v úvahu demografii), začnou na tom pracovat. Poté nezbude jejich odpůrcům nic jiného, než se spojit a začít s islámem bojovat.

Ona část víry, že si muslimka nesmí vzít nemuslima, ovšem muslim si může vzít nemuslimku, ale dítě je automaticky muslimem, je totiž zákeřná, protože znamená jednosměrný odliv žen (a tím i dětí) směrem k islámu. Bezstátní společnost nemá žádný prostředek, jak proti tomu bojovat (jaká autorita rozhodne, že pan Ahmed nesmí ukamenovat svojí dceru, pokud se zamiluje do ateisty?).

Otázkou je, zda by muslimové měli zájem emigrovat někam, kde o ně nepečuje sociální stát. 

Jinak, lidé opakovaně spolupracují s někým a volí někoho, kdo chce něco pod hrozbou násilí zakazovat. Nevím proč, ale je to tak. Z toho je třeba vycházet a brát to v úvahu.

0/0
4.1.2015 21:51



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.