Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P93e64t78r 44Z21á13v46l12a12d43s22k22ý 5771273320921

Nepochybně! +++R^

0/0
21.4.2014 19:38

K46a14r68e10l 87Š39i85n28d87e41l71á46ř 3697842432289

Děkuji

0/0
22.4.2014 15:24

M96i12r53o57s93l83a88v 92C30e92s24t30r 7442410140953

Jak je to prosté. R^Bohužel nikoliv pro prosté. Karma.

+1/0
21.4.2014 10:59

K61a16r88e46l 58Š61i18n63d77e59l56á78ř 3407102422279

Právě... děkuji

0/0
22.4.2014 15:26

J10a92n 25S74e73d74l98á62č25e74k 4784941251

Karma R^

+1/0
21.4.2014 9:40

K65a83r55e36l 74Š83i62n95d95e69l44á92ř 3897782442369

Díky

0/0
22.4.2014 15:27
Foto

O19t62a30k60a95r 30S50e26k39l 4321863175350

Potěšil jste mne , že jste mne uvedl už v titulku blogu:-). Se spoustou jmenovaných věcí souhlasím, ale dovoluji si trochu oponovat. Vaše intelektuálská esej či zamyšlení srovnává současný stav u nás i ve světě s jakýmsi vysněným ideálem , kde se štíhlí opálení , absolutně svobodní obyvatelé procházejí se sbírkou básní pod azurovým nebem , teplota stálá , déšť jen pro zavlažování trávníku.

Trochu jsem to přehnal - co ale chci říci. U nás v českých , moravských a slezských krajích žijeme v největší svobodě , co jsme kdy zažili , ekonomicky jsme na tom opět nejlépe , co kdy bylo. Statistika to prokazuje - i když je to pochopitelně možno zpochybňovat.

Ve srovnání se světem se pohybujeme v 10-ti % zemí s nejlepší kvalitou života ve všech měřitelných kritériích.

Je nesporné , že může být lépe. Doufám , a je to poměrně pravděpodobné , že bude. Nač tedy brečet ?

Když se ptáte v USA , jak se máte , většinou se odpovídá I am fine. U nás : Ani se neptej !:-)

0/0
20.4.2014 20:31

K31a82r82e23l 47Š21i75n10d52e65l26á79ř 3317132332799

Neodporujeme si. Vím, že jsme na tom nejlépe, co jsme kdy byli. Ale myslím, že k onomu ideálu (tedy co nejsvobodnější společnosti) bychom se měli snažit přiblížit, nikoli vzdalovat. Minimálně proto, že jsme na tom ekonomicky nejlépe a zároveň jsme patrně ekonomicky nejsvobodnější (což by šlo možná zpochybnit odkazem na 19. století, což by si ale také neodporovalo, protože stejně jako v 19. století díky ekonomické svobodě narostlo bohatství, narostlo nyní ze stejného důvodu po pádu komunismu).

Jinými slovy - vím, že jsme na tom dobře. A rád bych, aby to tak zůstalo. Aby jsme se měli ještě lépe. Abychom nedopadli jako občané první republiky (také se měli dobře - pak přišli dvě světové války a následně 40 let totality).

0/0
20.4.2014 20:42
Foto

O80t83a94k64a35r 15S22e58k44l 4281453425390

Ale já Vám neodporoval. Pouze oponoval , a to je drobný rozdíl. S podstatnou většinou Vámi uvedených problémů souhlasím. Těším se na slíbenou druhou část.

+1/0
20.4.2014 20:56

J96i51ř95í 54M69a74t86ě61j79č51e66k 9678359664957

Šance,že Evropa neupadne do vzájemného válčení znovu mě smiřuje s mnohým,co se mi na EU nelíbí.

Navic neumím odlišit,které blbosti jsou přímo z EU a které vymýšlejí tuzemci a svádějí je na EU.

+1/0
20.4.2014 20:59

K13a80r74e27l 27Š46i57n48d91e52l98á26ř 3697332782289

Když se zamyslíte nad příčinami většiny moderních válek (řekněme od 18. století), tak spočívaly v tom, že nějaký stát odmítal respektovat princip národních států a chtěl uplatnit svoji svrchovanost nad územím jiného národa. V případě Napoleona nebo Hitlera lze říci, že jejich cílem byla sjednocená Evropa, akorát nikoli politickými, ale vojenskými prostředky.

Tušíte, kam mířím? U koho vidím riziko, že zatáhne svět do další války? Viz Ukrajina, Evropští politici od začátku podporují, řekněme, rusoskeptické demonstranty, i když vědí (nebo minimálně jejich poradci by měli vědět), že na Ukrajině má Rusko pronajatý strategicky extrémně důležitý vojenský přístav, o který když přijde, tak přestává být velmocí a lze tedy čekat, že jakékoli ohrožení této smlouvy začne vnímat jako útok a zareaguje tak, jak zareagovalo. Tedy právě snaha o evropskou integraci (de facto expanzi) nás přivedla na pokraj třetí světové...

+3/0
20.4.2014 21:18

J75i43ř70í 55M23a29t34ě60j37č45e27k 9118419374957

Dovolím si nesouhlasit. Napoleon nastoupil,když byla Francie rozvrácená revolucí a zpočátku jí vytvářel životní prostor,pak mu to zachutnalo.

Hitler nastoupil,když bylo Německo deptáno velikými reparacemi a vracel poníženým Němcům hrdost. Sjednotit Evropu zkoušeli už Římané.

Ruský přístav na Ukrajině není důvod. USA ho mají na Kubě. Takové věci se respektují. Opravdu nevěřím na cílené směřování k válce s Rusy. Je to jen taková strkanice a harašení.

0/0
20.4.2014 21:36

K98a47r26e54l 63Š53i27n24d92e48l13á14ř 3117702572269

Hitler i Napoleon toužili sjednotit Evropu (byť s příčinami, které jim dali moc, máte pravdu), přesně, zkoušeli to už i Římané. Těch pokusů byla spousta a žádný nevyšel... Vesměs, většina nadnárodních států se rozpadla, část krvavě (Jugoslávie), část mírovou cestou (Československo)... „Co je nerozum? Dělat to samé znovu a znovu a očekávat různé výsledky.“ Albert Einstein. Asi by stálo za to se poučit.

Nevím, zda v tom byl záměr vyprovokovat Rusko k válce (spíš nikoli, ale nevím). Každopádně důležitost přístavu na Kubě je menší, Krym znamená kontrolu nad Černým mořem, Rusko tam nic jiného nemá, jde pro něj o otázku, zda bude velmocí nebo ne...

Respektuje? Dle mého názoru, kdyby Krym zůstal Ukrajinský, je to tak 1 ku 1, zda by smlouvu Ukrajina vypověděla nebo ne. A to je pro Rusko příliš velké riziko. EU/USA to tak měly chápat a do situace nezasahovat, nikoli podporovat protiruskou stranu. Ale tohle je na delší diskuzi, možná na samostatný článek na blogu.

Mimochodem, zkuste si představit, že na Kubě vypukne revoluce, ovšem revolucionáři budou podporováni koalicí Rusko - Čína a od začátku budou silně protiameričtí. Jakápak by byla reakce USA?

+4/0
20.4.2014 21:56

K38a10r32e90l 34Š64i21n82d83e55l23á88ř 3807282562169

daly moc, už na ten monitor koukám moc dlouho:-(

+1/0
20.4.2014 21:58

J63i56ř98í 77M53a78t25ě73j57č28e77k 9168199244327

Černé moře kontroluje především Turecko ,má Bospor. Lodě uvězněné v Černém moři jsou na nic. Teda jen na Gruzii.

0/0
20.4.2014 22:23

K89a78r29e88l 10Š19i46n70d44e36l42á69ř 3177402382439

Taky na Turecko (je v NATO a hádejte, s kým Rusko tradičně o Krym válčilo), Rumunsko, Moldávii... Nebo přes Bospor (s Turky se dá dohodnout, případně válčit) je to kousek do Egypta, Lýbie, Řecka, Itálie, Rakouska...

Vzato kolem a kolem, velmoc bez námořnictva není velmoc. Zkuste se podívat do historie.

+1/0
20.4.2014 22:57

K73a91r96e50l 54Š70i79n72d59e83l57á42ř 3167852142739

Rakouska - zapomněl jsem na Slovinsko a Chorvatsko :-) Ale ty by raketa přeletěla.

0/0
20.4.2014 23:06

J69i33ř32í 19M61a39t55ě95j26č84e64k 9518209184187

No,to už jsme u raket. Ty není nutné střílet z lodí a když Turci nedovolí ,tak Bosporem žádná neprojede.

0/0
21.4.2014 13:58
Foto

V42á29c84l14a24v 21C73h76u29c98h55m39a 6255601148646

Jaké časové období máte na mysli tím "žijeme v největší svobodě, co jsme kdy zažili"? 

Já bych řekl, že to období máme už za sebou .... asi tak 10 let.

+1/0
20.4.2014 23:48
Foto

J57a31n 68R10ů83ž18i28č80k44a 7452102335697

Tleskám. Jo - a Benu Kurasovi se klaním.R^

+4/0
20.4.2014 18:31

K16a38r61e50l 75Š24i23n31d81e89l61á94ř 3557122202159

Děkuji

0/0
20.4.2014 18:36

P98a39t45r22i30k 16Š29e51b17e33s34t10a 4133682776215

já spíše pláču, protože nad touto holou pravdou nejde tleskat ;-(;-(;-(;-(

Přesně toto si myslím také...

+1/0
20.4.2014 19:08

L49u17c23i70e 93A87. 49S45u89l43o75v41s17k15á 5380167187753

R^:-/

+1/0
20.4.2014 18:19

K44a16r64e20l 48Š10i18n19d43e51l89á22ř 3277232212499

Děkuji

0/0
20.4.2014 18:26

J54i47ř88í 49H20o21l89ý 5982310853393

Svobodu budete mít, myslí si EU i kdybychom vás měli zabít.

+2/0
20.4.2014 18:10

J87i44ř12í 94M28a91t37ě33j71č56e39k 9678229614837

Svobodní taky :-)

0/−1
20.4.2014 18:22

K53a96r54e77l 26Š62i29n66d59e89l26á68ř 3647332262649

A využijete ji k tomu, k čemu chceme my.

+1/0
20.4.2014 18:26
Foto

V87á62c69l29a74v 41C56h71u30c88h88m49a 6925251788756

Jen škoda, že Kurase nečetlo před rokem 2003 více lidí.

+2/0
20.4.2014 18:02

S86l35a66v91o53m53í69r 76B67e76n52e14š 6112327720984

To nby nemělo cenu. K názoru člověk buď dojde vlastními úvahami a vlastním hodnocením situace, nebo k ní nedojde vůbec. Ty, kteří tu pravdu tehdy neviděli, by nějaká kniha nezviklala. Prozřeli až díky tomu, co EU předváděla.

Já jsem již tehdy hlasoval proti vstupu a dodnes jsem svůj názor nezměnil.

+2/0
20.4.2014 18:19
Foto

I55v90o 50C15i52l42i19c22h 1500822561364

Mne to v tom mém tehdejším odmítání ještě víc utvrdilo. Čekal jsem, že EU půjde cestou socialismu, ale nečekal jsem, že to bude až takovéto :-/

+2/0
20.4.2014 18:23

J72i79ř72í 43M21a49t81ě38j66č33e20k 9438919914617

Jo,je socialističtější než jsem čekal. Budem to muset opravit,ale opravit ne rozbít.

0/0
20.4.2014 18:36
Foto

I96v88o 51C69i96l26i88c92h 1110732721334

Opravit tak, že se to vrátí k EHS. Jakmile se z toho stalo politikum, byl to začátek konce.

+2/0
20.4.2014 18:46

P54a26t54r51i70k 96Š43e14b87e14s18t92a 4603502446425

moje řeč - návrat k osdvěčenému, tedy k EHS

+2/0
20.4.2014 19:12

J32i80ř17í 23M59a79t21ě32j97č22e58k 9198829854707

To je unie bez dotací a norem ?

0/0
20.4.2014 19:55
Foto

V68á47c26l36a21v 22C80h48u46c58h87m72a 6925801588196

Některé věci a děje jsou neopravitelné. Čím dřív to všichni pochopíme tím líp.

Líbí se mi jeden citát z filmu: "Trosky jsou dar, trosky jsou cestou k přeměně"

0/0
20.4.2014 23:55
Foto

V55á81c56l70a29v 66C59h72u73c15h31m52a 6575471338306

Jde o informace. Ty spousta lidí neměla a proto to nemohli vidět. Kuras informace poskytoval. Jistě dost lidí by k tomu přistupovalo stejně jako dnes, ale těch pár procent, které to mohlo ovlivnit by se třeba získalo.

+2/0
20.4.2014 18:34

K11a42r48e54l 44Š23i32n30d50e42l69á63ř 3717172272519

Třeba já;-(

0/0
20.4.2014 18:24
Foto

F49r13a12n37t36i25š50e12k 86K52š62í16r 2909376895

Souhlasím a dávám karmu.   Myslím si ale, že nastavený trend - neustálé omezování naší svobody ze strany státu, bude i nadále pokračovat.   Svobodu musí lidé pochopit a chtít jí.   Jak řekl Urza v diskuzi pod svým článkem na Mise.cz:

"Lidi lze donutit budovat lepší zítřky v komunismu a socialismu, lze je donutit volit v demokracii, lze je donutit milovat krále či diktátora, ale nelze je donutit žít svobodně, to musejí sami chtít. Když nechtějí a dostanou svobodu, hned se jí zřeknou tím, že si zvolí vládce." 

http://www.mises.cz/clanky/komentare.asp?clanekid=1411#24644    

Doporučuji přečíst článek i diskuzi pod ní.

+2/−1
20.4.2014 17:44

J98i34ř67í 71M60a41t13ě73j42č59e36k 9298869964947

Jak si představujete,že se budou lidi domlouvat,kudy povede dálnice a kdo to zaplatí ? Zemské stezky řešíval panovník. Teď jsme podle vás jen málo svobodní,ale trasu pro dálnici stejně pořádně stanovit a prosadit nedokážem.

0/−1
20.4.2014 17:50
Foto

F11r66a86n78t13i54š44e95k 92K84š90í46r 2679916595

Myslím si, že ve svobodné společnosti by nebyl problém vést silnice a dálnice kudykoli.  Bylo by to proto, že by majitelé pozemků, profitovali na provozu na silnicích, které by vedly přes jejich pozemky.

+1/0
20.4.2014 17:56

J26i38ř23í 51M70a39t13ě44j65č20e46k 9398699774107

Tedy něco jako když se stavěla železnice ? Někde si jí pustili skoro až na náměstí a jinde je daleko v polích,protože sedláci nechtěli mít přerušené pozemky.Takže spousta mýtných bran a 1000 lidí se dělí o část výnosů ze 100 km. To si bohužel dokážu představit.

Seděl jsem v městské radě a řešili jsme teplofikaci ,protože odcházela kotelna. Ten horor řeší právníci ještě teď.

0/0
20.4.2014 18:05
Foto

F94r63a15n90t50i95š28e21k 34K45š63í37r 2739856695

Ano dnes to jinak nejde, než jak píšete.  Svoboda je daleko pružnější.  A to s těmi mýtnými bránami je samozřejmě etatistický nesmysl.

0/−1
20.4.2014 19:33

K94a45r81e81l 42Š96i16n45d35e64l97á31ř 3317682652249

Což o to, když s lidmi mluvím, většinou svobodu i chtějí. Problém je, že se absolutně nevyznají v ekonomii, takže nechápou vedlejší důsledky různých a rozhodnutí a následkem toho považují za svobodu to, co je jim jako svoboda prodáno. Což vesměs bývá nesvoboda.

+1/0
20.4.2014 18:21

K73a28r92e89l 36Š41i75n50d63e96l27á87ř 3157162122399

Tak jsem dočetl i odkaz a jde de facto o odpověď na moji stížnost, že lidé sice svobodu chtějí, ale pokládají za ni nesvobodu.

+1/0
20.4.2014 18:36

S57y95l25v11a 57Š87p44o12r87k27o78v36á 9526749960514

já myslím, že je to ještě trochu jinak: Lidé chtějí svobodu teoreticky, případně si z ní vybírat jen to, co se jim hodí... zjednodušeně řečeno svobodu bez odpovědnosti za vlastní svobodný život a rozhodnutí. Protože když se jich pak začnete ptát na konkrétní věci (a nezmiňujete přitom slovo svoboda), tak zjistíe, že většina jich kuktečnou svobodu nechce....prostě něco jako se říkalo v 90. letech: kapitalisticky žít, socialisticky pracovat ;-D

+3/0
20.4.2014 19:30

K67a30r88e18l 79Š95i42n62d68e40l28á45ř 3787272392289

To je přirozené, každý chce to dobré a to špatné by rád nechal někomu jinému. Zodpovědnost je odvrácenou stranou svobody (stejně, jako odvrácenou stranou toho, když někdo tuto zodpovědnost převezme za nás je ztráta svobody). Pochopení tohoto principu právě vyžaduje alespoň základní ekonomické znalosti. A ty většině lidem chybí.

+1/0
20.4.2014 19:56

S62y67l72v34a 53Š64p66o85r83k89o11v19á 9616499970874

Mýlíte se -odpovědnost není "odvrácenou" stranou svobody, ale její nedílnou (a kladnou -nikoliv zápornou) součástí. A ekonomiku bych to pojmu svobody vůbec nepletla - ano, její osučástí, stejně jako mnoho dalších věcí - ale zdaleka není dominantní.

+1/0
20.4.2014 21:27

K10a74r30e83l 26Š93i58n61d62e61l41á26ř 3697972322709

Zápornou z hlediska jedince. Prostě moci si dělat co chci, ale nenést za to zodpovědnost, to zní dobře, ne? Pokud máte na mysli, že je pozitivní z hlediska osobnostního růstu, tak v tom máte pravdu, ale je otázka, jestli dotyčný touží růst. 

Ekonomie je důležitá, nikoli ta, jak je často prezentována (tedy nesrozumitelná hra s čísly), ale ve smyslu Lidského jednání (Mises). To, co řešíme, tedy že vždy je "něco za něco," je právě součástí ekonomie.

Pokud nebudu chápat ekonomické základy (vy je chápete, byť možná ekonomii považujete za onu hru s čísly a tak si ani neuvědomujete, že se bavíme o ekonomii, berte pro potřebu této diskuse ekonomii jako synonymum pro jakékoli lidské jednání, jak ji vnímá rakouská ekonomická škola), tak mi různá pozitivní práva budou připadat super. Typu právo na práci - co je na tom špatného, že by měl mít každý právo pracovat? Mít možnost pracovat, to je přeci rozšíření svobody, takže svobodu zvyšujeme, nikoli omezujeme... Někde v ekonomii se pak skrývá chyták, že to pro někoho znamená povinnost práci poskytnou (což už moc svobodně nezní) a také případně povinnost pracovat (což také nezní moc svobodně).

+1/0
20.4.2014 21:45

S86y59l72v83a 11Š71p97o13r63k13o33v88á 9946339110294

ano, pokud budete brát ekonomii takto v širším měřítku - v podstatě jako jakýkoliv "obchodní" vztah, tak je důležitá. Ovšem všechna možná "práva na něco" nejsou rozšířením, ale naopak zúžením svobody - protože nejdřív se musí ona svoboda omezit - a teprve pak někdo řekne, na co všechno  a kdo má právo. A opět je zde nutné rozlišovat ono právo jako takové  a právo "na něco"

0/0
20.4.2014 22:38

K41a39r45e14l 96Š55i11n67d19e21l71á91ř 3327492252859

To je právě ono. Jenže hodně lidí nevidí onu podmínku "zúžení svobody," ale jenom tu část týkající se rozšíření, která je jim slíbena. Tím se vzdávají své vlastní svobody.

+1/0
20.4.2014 23:03



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.