Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B79e34d55ř39i87c88h 81D52v56o48ř89á38k 2872868246744

tištěné kniky  " pro všechny " samozřejmě zaniknou velmi brzy. Jakási šance je v knihovnách ,ale když nebudou knihy, tak tam ani nebudou novinky. A tablety a zatím neznámá media situaci vyřeší. Stejně jako se vyřešilo škrabání do hliněných destiček, ručně colorovaný pergamen a ručně vyřezávané tvary písma u prvních tiskáren. Já se přiznám, že jsem normální knihu nečetl minimáně 10 let. A nijak mne to nemrzí. Nevím proč bych měl plakat.. Za negramota se vůbec nepovažuji a naopak bestsellery považuji za plýtvání papírem a lidskou důstojností..

0/0
11.4.2014 13:43

K71a82r38e42l 47Š86i92n94d95e61l30á33ř 3437772182759

Tak to já čtu papírové knihy pořád;-) Ale také si myslím, že se časem přejde na elektronická média. Ale bude to postupný, klidně desítky let trvající proces.

0/0
12.4.2014 22:36

J84a49n 91R66i34c96h33t62e98r 5932552283155

"Snižme celkovou daňovou zátěž, redukujme byrokracii a nákladné státní přerozdělování zdrojů. Omezme regulace a otevřme trh s potravinami exportérům."

.

To už bude jednodušší dotovat ty bordely, řekl bych:-)

+3/0
7.4.2014 13:33

K12a21r35e37l 65Š49i80n64d75e11l91á41ř 3597422362689

Určitě by to bylo jednodušší prosadit;-)

0/0
8.4.2014 16:35

M57a18r77t40i23n 53I47g94u57e 9490746582752

R^

0/0
7.4.2014 10:32

K43a52r41e73l 88Š92i50n94d95e77l38á37ř 3217182482989

Děkuji

0/0
8.4.2014 16:35
Foto

J34a74n 63L96i92n50h85a76r87t 3911583721395

Klasická kniha je mrtvý formát. Jediný důvod, proč ještě existuje, je to, že stále žije spousta lidí, kteří na knihách vyrostli. Za dvacet let se děti budou divit, že někdo chtěl knížku bez hypertextu a že se do "čtečky" vešlo jenom jedno dílo. Za třicet let se děti budou divit, proč někdo používá čtečky, když si může dát do oka implantát, který mu během vteřiny vyhledá a zobrazí jakoukoliv knihu přímo na sítnici...

0/−1
7.4.2014 10:22

K78a25r73e31l 88Š42i58n60d66e69l48á84ř 3737602402499

Uvidíme, necháme se překvapit.

0/0
8.4.2014 16:36

R12o12s44t98i94s33l74a20v 61C81a91h66a 8635851960442

Specialne posledni odstavec by se mel tesat!!

+2/0
7.4.2014 7:11

K76a64r26e61l 63Š15i32n75d89e48l66á14ř 3257212292899

Díky

0/0
8.4.2014 16:40

I55v37a 84V89e24č73e44ř55o49v63á 5690168504901

Tak hloupý článek jsem dlouho nečetla:-)

+2/−7
6.4.2014 21:30

K95a79r72e14l 18Š18i44n77d84e95l78á68ř 3187552652709

Děkuji za věcnou, racionálními argumenty podloženou kritiku.

+6/0
6.4.2014 22:26

M94a49r61t12i21n 36I11g17u30e 9120306692212

Paní bude nadšenou zastánkyní Padesáti odstínů ... :-P

0/0
7.4.2014 10:32

K10a45r25e34l 97Š52i86n40d20e13l21á54ř 3767512872209

;-)

0/0
8.4.2014 16:37

J54a65r88o89m78í67r 29K53r47á79l 4690789654839

Možná patříte k těm, o kterých blog nepojednává ? ;-)

0/0
7.4.2014 9:00

D15a87n73i65e84l 60K63o43r20o12u78s 9401834469500

Třetí odstavec od konce je fantasmagorie, která říká: knihy nikdy levnější být nemohou.

Proto vítám snížení DPH, které jejich cenu reálně sníží.

+1/0
6.4.2014 12:41

K56a43r83e22l 95Š74i46n40d78e42l41á26ř 3707862272829

Jestli je pro vás snížení daní fantasmagorií, proč chcete snižovat daně u knih? Snížení celkové daňové zátěže logicky znamená i snížení daňové zátěže knihkupcům a nakladatelům. Ti pak mohou o danou částku zlevnit. Totéž platí u byrokracie - účetní a administrativní síly stojí peníze, které lze ušetřit a o ušetřené peníze je možné zlevnit.

+5/0
6.4.2014 13:52

J17i73r36k96a 32N79o21v66á37k 6562205545859

to mohou, otázka je zda to udělají a zde jsem skeptik. kdysi něco pobného proběhlo v pohostinství a rozhodně ke slevám tehdy nedošlo.

+2/0
6.4.2014 14:51

D21a47n83i82e13l 90K46o84r65o69u18s 9681564939320

fantasmagorie v rozsahu, o kterém hovoříte

0/0
6.4.2014 16:06

K52a44r91e56l 91Š29i70n65d56e48l28á75ř 3327262842499

Velmi silný argument

0/0
6.4.2014 18:27

J63a90n 54F67r94o57l42í67k 6946800965514

Fantasmagorie je předpokládat, že si národ zvolí "Svobodné" a ne Sobotky. A socialisti svoji existenci odovozují od přerozdělování cizích peněz. Jejich voliči pak váží každou třicetikorunu, která je řádně zprofanována. Mě osobně je jedno jestli kniha stojí 550 nebo z boží a Sobotkovy milosti pouhých 499 kč. Já jich mám hodně, ale kupuji je nové vnukům a taky jim je čtu bych u nich povzbudil zájem o něco jiného než  jen o počítačové hry.

0/0
8.4.2014 15:35

K14a28r38e74l 85Š87i24n92d63e63l62á65ř 3507812362439

Potom je potřeba šířit liberální idee všude, kde to jde. Státní školství to za nás neudělá.

0/0
8.4.2014 16:43

Z83d24e23n67ě79k 29W53e76r11n36h37a93r11t 6337605212328

Problém knih není v DPH, ale ve zabrzděnosti vydavatelů a možná i autorů. Pokud by masivně přešli na vydávání knih v elektronické podobě, mohla by jít cena radikálně dolů. Papírová kniha je zkrátka přežitek, který přinejmenším u běžné beletrie nemá už žádný smysl. Jistě, v oblasti výpravných publikací, kde je kniha hodnotná "sama o sobě", to pochopitelně neplatí, ale u titulů, kde je hlavní obsah, je plýtvání papírem a fyzická distribuce přes knihkupectví naprosto nesmyslná.

Osobně myslím, že je zcela nevyhnutelná radikální změna celého řetězce od autora k čtenáři. Některé mezičlánky, jako třeba knihkupci, už nemají smysl a bezpochyby zaniknou, případně se omezí na velmi speciální oblasti. A kdo je chytrý, jde tomu vývoji naproti. Bohužel většina lidí, kteří se zabývají knihami profesionálně, to zjevně nechápe a snaží se současný přežitý systém za každou cenu udržet, i kdyby měli k vůli tomu lobovat za změny zákonů a podobně. No, když je baví bojovat s větrnými mlýny, je to jejich věc, ale dříve nebo později je to semele, stejně jako elektronické šíření už zcela změnilo trh s hudbou nebo videem. Je to nevyhnutelné...

+7/−4
6.4.2014 12:31

M29i60l38a19n 52T89r44i12b91u84č10e38k 5884277234310

Dobrý den

Nebudu s Vámi souhlasit. Knihami se zabývám poměrně dost a ten pocit, když vezmete do ruky KNIHU je nenahraditelný. To nelze nahradit čtečkou. Pokud máte možnost držet v ruce nějaký tisk starý třeba 200 let a listovat v něm, tak to vážně nelze nahradit elektronickou věcí.

+14/−1
6.4.2014 12:39

Z98d83e80n66ě38k 70W84e74r61n72h58a60r29t 6917395122508

Jenže drtivá většina knihkupců nežije z prodeje starých tisků, ale ze skandinávských detektivek, polopornografických dámských bestsellerů a kuchařek penzionovaných hereček. Takových publikací se prodá mnohosetnásobně víc, než starých tisků, čtenář si to jednou přečte a zbytek existence na takovou knihu padá prach, případně letí rovnou do šmelcu. Pokud se knihami opravdu zabýváte, musíte potvrdit, že tyhle publikace většinou jsou dnes zkrátka odfláknuté, od otřesného překladu, absenci jakékoliv korektury a editace, přes mizernou grafickou a typografickou úpravu až po zoufalou vazbu a celkové provedení. Hlavně aby to bylo na výrobu co nejlevnější a nejrychleji v prodeji. Kdyby to vydali pouze elektronicky, hodně by se to zlevnilo, některé operace by odpadly zcela...

+6/−1
6.4.2014 12:48

M43i30l30a97n 33T41r33i78b65u87č43e52k 5474227194240

Ale ano, v tomhle máte samozřejmě pravdu. Co se týče cen elektronických médií, tak jsem o tom v minulém roce četl někde článek s jedním vydavatelem, kde na přetřes přišla cena. A ten vydavatel psal, že cena elektronických médií nebude o moc nižší, protože hlavní náklad jsou autorská práva a podobné náklady.

Co se týče kvality současné tvorby, tak je vidět že náklady na výrobu se tlačí uplně ke dnu. A to je to, o čem jsem psal v prvním příspěvku. Když držíte ten starý tisk, a to i tisk se kterými se nezacházelo optimálně, tak to drží pohromadě, dá se v tom listovat a prohlížet to. V letošním roce jsem přivezl knihu z roku 1780, která byla kdesi ve sklepě, na předsádky a volné listy několik předchozích generací dělalo různé zápisy a přitom to vše drželi pohromadě.

Knihy jsou nyní spotřební zboží a tomu odpovídá kvalita :-(

+2/0
6.4.2014 12:59

Z72d11e49n78ě53k 93W58e75r62n57h78a41r82t 6817105552968

Ano, souhlas. Dnešní knihy jsou z velké části spotřební zboží - a o to větší čest výjimkám. 

Ale pokud se bavíme jen o tom "spotřebním zboží", jeho existence na papíru je neomluvitelné plýtvání a anachronismus. 

Co se týká ceny a autorských práv, to je přesně to, co jsem měl na mysli v úvodu, když jsem psal o zabrzděnosti. Ten současný finanční model vychází ze systému, který se přežil a musí se od základu změnit. Do té doby budou ceny vysoké a jediné, čeho vydavatelé, autoři a prodejci dosáhnou, bude masivní nástup "černého trhu". Lidé, kteří nebudou moci si jedním kliknutím koupit knížku za 10Kč, si jí stáhnou zadarmo, to se už koneckonců děje. A odtud už nebude cesta zpět, myšlenka, že "se to nějak zakáže" a bude kriminalizovat, je směšná. Úplně stejně to probíhá u hudebního obchodu, krámky s deskami se přežily, zkrachovaly a hudba se nakupuje na iTunes. Knihy čeká totéž a nemá cenu před tím utíkat nebo to popírat.

+3/−1
6.4.2014 13:11

K86a54r95e91l 33Š74i51n57d86e71l81á50ř 3317232592499

Je to pravděpodobné, můj názor je takový, že papírová kniha se postupně stane luxusním zbožím, zatímco masy přejdou na elektronické formáty. Ovšem bude to dlouhý vývoj, hodně ho uspíší vstup Amazonu na náš trh.

+3/−1
6.4.2014 13:48

M 45M 2565893881338

Ale ale ale.. Amazon je zde již dávno..:-)

0/0
6.4.2014 20:25

K96a48r71e53l 44Š75i61n91d94e82l87á87ř 3547592662229

Ony se tam dají koupit knihy v Češtině?

0/0
6.4.2014 22:28

Z31d48e36n96ě31k 65W31e75r35n41h43a28r90t 6467355202658

Zanedbatelně, to je pravda. Nicméně v konkurenčním systému Google Play se už první české knihy objevují, takže směr tady je, české knihy budou. A s rostoucí gramotností v angličtině se tahle bariera bude navíc trvale snižovat.

0/0
7.4.2014 7:14

J73a89n 16R33i48c87h98t89e65r 5902882933615

Dopadne to jako s vinyly - po pár letech se lidé nasytí elektronických tabulek se stovkami děl (nemůžu napsat knih, kniha je fyzická záležitost bez ohledu na obsah) a začnou se znovu tisknout knihy na papíru. jako speciální edice apod.:-)

(akorát budou podstatně dražší než dnes)

0/0
7.4.2014 13:37

J75i63n92d37r24a 17H62o90j12e40r 2273952284135

Rozumný názor od člověka, který nekope jen za to svoje. Já jsem knihomol a vlastním tisíce knih, ale proč by měla být nižší DPH zrovna na ně a ne třeba na víno? Daně jsou samy o sobě zlodějina, ale jejich snižování na produkty zrovna z pekařství pana Babiše (tím myslím jeho mediální divizi) je už naprostá zvrhlost.

+8/−1
6.4.2014 12:25

K41a42r10e58l 57Š76i32n80d69e60l87á81ř 3607362172649

Děkuji. K Babišovi jsem také skeptický (střet zájmů), ale myslím, že nová sazba se nemá stahovat na noviny, ale jen na knihy, léky a kojeneckou výživu.

0/0
6.4.2014 18:26

M74i41l80a72n 64S79t35e63h32l27í56k 7730719593871

S těmi knihovnami máte pravdu. Dokud budou existovat, není důvod zvýhodňovat knihy nižší sazbou DPH, protože sociálně slabším nebrání nic v tom, knihy si místo kupování půjčovat.

+6/−1
6.4.2014 10:43

K37a30r84e66l 56Š65i42n41d26e38l94á92ř 3417482412569

Knihy (v nějaké podobě) budou existovat, dokud bude existovat lidstvo. O tom jsem přesvědčen.

+5/0
6.4.2014 11:21

M35i83l46a65n 84S24t54e48h60l17í45k 7350399303581

Já jsem měl ovšem na mysli existenci knihoven. :-)

0/0
6.4.2014 12:34

Z18d19e72n59ě61k 74W68e59r98n41h10a63r44t 6687855932258

Knihovna je úžasná věc, ale i pro ně nastávají zlé časy, i když pomaleji než pro knihkupce a vydavatele. S postupujícím časem a elektronizací celého odvětví časem přestane potřeba chodit pro nějaké fyzické tituly, zkrátka si to člověk objedná nebo stáhne z archivu a přečte na své čtečce. Knihovny to naštěstí vědí a kromě "prostého" půjčování knížek se v poslední době z nich stávají spíš jakási kulturní centra, kde se třeba pořádají přednášky a všemožní jiné akce. A to je jenom dobře...

+2/0
6.4.2014 12:41

K89a69r30e88l 35Š93i12n22d74e46l15á49ř 3297162112959

Omlouvám se, nepozornost.

0/0
6.4.2014 13:46

J79i86r83k67a 87N79o81v66á33k 6472335845609

pokud tam ta kniha je. zejména v odborné cizojazyčné literatuře najdete v knihovnách celkem prd. trochu to zachraňuje státní technická knihovna, ale i tam je vzhledem k celkovému množství celkem prd.

takže nakonec vám zbyde leda amazon, ebay, atp.

0/−1
6.4.2014 11:53

Z19d78e74n22ě30k 45W69e10r68n82h25a69r47t 6857385622208

No, vzhledem k zvyšování schopností mladé generace komunikovat anglicky a pracovat s moderními technologiemi, připadají mi všechny tyhle diskuse docela zbytečné. Za pár let si lidé budou běžně stahovat celé anglicky psané publikace z internetu a budou se těmhle našim starostem už jenom smát.

+3/−1
6.4.2014 12:36

J79i34r98k67a 64N81o12v35á36k 6202875635659

pokud bude odkud, bude to skvělé. ale zatím to tak moc nevypadá. ani zahraničním vydavatelům odborné literatury (tedy alespon v mém oboru elektro) se do eknih moc nechce. bohužel.

0/0
6.4.2014 14:49

M86i69l26a61n 65S67t40e36h97l70í41k 7940209133671

E-čtečky jsem považoval za takovou poněkud divnou náhražku klasických knih (nevoní papírem, nemají takovou grafickou úpravu atd...) a to až do doby, než jsem jednu obdržel darem k nějakým narozeninám. Teď na ni nedám dopustit. Čtení je mnohem pohodlnější (lépe se drží, můžete si zvětšit písmo a zvolit vhodný osvit). A když máte doma dvě čtečky, můžete oba číst současně jednu knihu, což u klasiky jaksi nejde. A v neposlední řadě jsou e-knihy levnější, i když u "bezcelerů" to někdy ani moc poznat není. Můžu říci, že od té doby, co mám čtečku, čtu opět jako zamlada (škoda, že to nemá stejný vliv i na potenci :-)).

+6/−1
6.4.2014 10:39

K96a50r92e52l 13Š22i67n98d85e91l54á95ř 3717862932359

Já zatím koupi čtečky odolávám. Důvodem je prostá obava, že pak za knihy na internetu utratím půl výplaty. Klasické knihy si půjčuji v knihovně (vím, že bych jako libertarián měl podporovat trh, ale v rámci systému se chovám racionálně, jak říká Václav Klaus;-))

+1/0
6.4.2014 11:29

Z80d46e13n94ě54k 52W84e30r70n32h82a80r63t 6677715532778

Tak neodolávejte, nějakou si pořiďte a otevře se Vám úplně jiný svět. A při zcela minimální snaze najdete na internetu desetitisíce titulů, za které nedáte ani korunu. A tím nemyslím hned jen ty "nelegální".

+3/−1
6.4.2014 12:53

J43a37r85o26m44í60r 52K29r70á40l 4680209704679

Jako náhrada paperbacků snad.

0/−1
7.4.2014 9:02

J49i14t44k59a 58G17o18t22t53e64r71o81v79á 4391853449281

R^:-)

0/0
6.4.2014 9:44

K29a11r27e38l 58Š18i19n45d85e59l74á83ř 3227252202989

Děkuji vám

0/0
6.4.2014 10:02
Foto

F63r42a76n29t17i23š45e69k 30K82š30í53r 2629796235

Daně = loupež.  Dovedu si ale představit systém, který na přechodnou dobu zruší veškeré daně kromě 5% DPH. Až dojde ke stabilizaci společnosti, začne se i toto DPH rušit.

0/−3
6.4.2014 9:42

K43a36r22e48l 18Š52i39n90d94e35l23á72ř 3577422382419

Jsem spíš minarchista než anarchokapitalista, takže tady se asi neshodneme. Armáda, policie, soudy... i ty nejzákladnější prvky státu něco stojí.

+3/0
6.4.2014 9:59



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.