Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z86d21e13n66a 95K17o58č31í 6655168261546

http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/329487-unikly-odposlech-v-kyjeve-strileli-odstrelovaci-najati-opozici-obavali-se-politici-eu.html

Za únorovou střelbou do opozičních demonstrantů v Kyjevě mohl být podle uniklého odposlechu telefonátu dvojice politiků Evropské unie někdo z opozice. Rozhovor estonského ministra zahraničí Urmase Paeta a šéfky diplomacie EU Catherine Ashtonové zveřejnila ruská státní televize RT. Pravost telefonátu potvrdilo estonské ministerstvo zahraničí. Estonský ministr po návratu z Kyjeva hovořil 26. února s Ashtonovou a řekl: „Panuje stále silnější a silnější přesvědčení, že za snipery nebyl Janukovyč, ale někdo z nové koalice.“Šéfka unijní diplomacie Ashtonová na to odpověděla, že by bylo na místě se takovými informacemi zabývat. „Domnívám se, že bychom to měli vyšetřit. Tím nemyslím, že to chci navrhovat,“ uvedla.  Když Paet ve středu komentoval zveřejnění odposlechu, zdůraznil pro agenturu RIA Novosti, že jen předával názory získané z Ukrajiny a ne vlastní hodnocení jejich pravdivosti: „Je velmi nešťastné, že se rozhovor dostal k těm, kteří ho neměli slyšet. Hovořil jsem o tom, jaké se objevují verze toho, co se děje na Ukrajině. Nehodnotil jsem je. Jen jsem vyjadřoval obavy, že když tyto řeči začnou žít vlastním životem, může to zhoršit situaci na Ukrajině. Paet v rozhovoru Ashtonovou také zmínil svůj rozhovor s lékařkou jménem Olha, která ošetřovala zraněné. „A ještě jedno je docela znepokojující, stejná Olha nám také řekla, že všechny důkazy ukazují, že snipeři zabili lidi na obou stranách, jak policisty, tak lidi z ulice. Stejní odstřelovači zabíjeli lidi na obou stranách.”„To je hrozné,“ odvětila Ashtonová.Důkazy mu poskytla ukrajinská lékařka a zpěvačka Olha Bohomolecová., odkazovala na mínění lékařů, kteří mluví o stejném typu kulek,“ doplnil.„Je znepokojující, že nová koalice nechce vyšetřit, co se přesně stalo.“ Podle něj to oslabuje věrohodnost nové ukrajinské vlády a posiluje přesvědčení, že jednotku nenajal Janukovyč

+1/0
5.3.2014 20:11

K34a47r28e55l 15Š17i31n87d48e85l28á87ř 3797512472479

Jako kdyby se někdo snažil situaci vyostřit, těžko říci, kdo by mohl mít motiv. Janukovyč určitě ne. Dalo by se spekulovat, jenže případný motiv lze najít u každého aktéra včetně tehdejší opozice, ruských tajných služeb a západních tajných služeb. Jen u Janukovyče mě žádný nenapadá.

+1/0
5.3.2014 20:48

J17a53r24d25a 25C23h91o23v66a37n23e48c 6441925823469

Povstání krymských Rusů bylo reakcí na zákaz ruštiny, vyhlášený parlamentem v Kyjevě po jeho ovládnutí rebely z náměstí.

+1/0
4.3.2014 8:54

K64a34r31e66l 95Š93i62n55d62e62l28á48ř 3727952232809

Kyjev tímto rozhodnutím položil etnické Rusy přímo Putinovi k nohám.

+2/0
4.3.2014 22:36
Foto

I91v42o 18C72i91l58i27c21h 1980822611314

Plně s Vámi souhlasím R^

+1/0
4.3.2014 8:38

K70a66r63e26l 29Š32i92n27d95e84l84á87ř 3147512282129

Děkuji

0/0
4.3.2014 22:36

2412101795572

Ale samozrejme, ze Rusko je defacto totez co SSSR. Udajne skoncila studena valka, ale Rusko to jaksi nezaznamenalo. Jejich retorika o zlem zapade je neustale stejna.

+2/−2
4.3.2014 7:33

J63a30n 88C27h81r83á62s12t12e60k 7986411772423

No, já tady prozatím zaznamenávám jenom rétoriku o zlých Rusácích. Nevím, kde jste na tu jejich rétoriku přišel, ale pokud sleduji, tak Rusáci obecně dost k západu vzhlíží a hamburgry z mekáče si také rychle oblíbili. Takže kde je ta studená válka ze strany Ruska? Píšete tendenční a demagogické bludy. Rusko je úplně někde jinde, než před dvaceti - třiceti lety.

+2/−3
4.3.2014 7:57

2322681445312

Je jinde. A chce to, co melo nazpatek. A uz si to bere. A uzitecni idioti jeste tleskaji.

+1/0
4.3.2014 8:09

J63a87n 17C19h39r72á40s75t71e21k 7106621892203

Nevím, jestli jim někdo tleská, ale ti, co rozdmýchali tento nesmyslný konflikt na Majdanu, by si zasloužili nazvat i mnohem hůř. Včetně těch, kteří jim tak jezdili tleskat a přikládat pod kotel vyhrocených, až nacistických nálad.

+2/−2
4.3.2014 8:17

F65r79a47n17t63i61š64e29k 89T24y84k73a26č 1490663505633

To se obraťte na pana Janukovyče....

0/−3
4.3.2014 12:09

Z20d92e12n36a 49K81o90č18í 6875648901736

Janukovič všechny požadavky splnil - toho jste si nevšiml.

Jediný, kdo všechny dohody porušil, byla opozice :-P!

+2/0
4.3.2014 22:45

J95a32n 63C53h45r79á23s22t41e54k 7596571472473

Ano, opozice porušila všechny body dohody a dnes je za to americkej ministr zahraničí vřele objímal. Zajímavé!

+1/0
4.3.2014 22:54

K50a68r75e62l 47Š73i45n71d28e70l80á31ř 3117872732209

Někdy mám pocit, jak kdyby někteří západní představitelé svojí jednostrannou podporou Majdanu chtěli vyprovokovat Putina k válce. Diplomacie vypadá jinak, měli by tlačit na co nejrychlejší volby, aby vznikla legitimní vláda a na Putina tlačit v tom slova smyslu, aby počkal na výsledek těchto voleb a pak jednal s touto vládou.

+2/0
4.3.2014 23:09

J40a96r21d83a 19C10h71o41v70a88n18e13c 6251695343359

Ani de facto, ani de iure.

Rusko je cca polovina bývalého SSSR a má zcela a naprosto jiné politické uspořádání. Rusku vládnou Rusové, zatímco Sovětskému svazu vládli Ukrajinci a Gruzínci a Kazaši a Bělorusové a Lotyši atd., Rusů bývalo ve vrcholných orgánech SSSR dost málo.

+1/0
4.3.2014 8:57

K73a11r18e55l 46Š69i93n19d51e94l43á89ř 3427142822129

Na jedné straně lze z Ruské strany zaznamenat určité sny o obnovení situace, kdy byli skutečnou velmocí, nemluvil bych o obnovení studené války, ale byli zvyklý být jednou ze dvou světových velmocí a pozici dvojky přepustili Číně. To by část Rusů ráda zpět a na to je třeba být opatrný. Situace na Krymu s tím souvisí do té míry, že Sevastopol představuje strategicky důležitou základnu. Ovšem v zájmu Západu je, aby si své sny splnili spíše ekonomickým růstem, než vojensky. Saknce, omezení obchodu... To nikam nevede, zbídačená zem si snadněji zvolí do svého čela skutečného pokračovatele Hitlera a nikoli pragmatického Putina.

+1/0
4.3.2014 22:43

F38r31a53n87t26i75š58e41k 65K59l92e23i47n 1702704205245

Dnes vecer vystoupil na rade bezpecnosti OSN rusky velvyslanec Vitalij Curkin a vysvetloval, ze na Krym prijeli jen na pozvani Janukovice, ze neoznacene ozbrojene jednotky na Krymu nejsou Rusove, ale domobrana, a bla bla blaaa, bla bla blaaa ...

Po nem si vzala slovo Americka vyslankyne Samantha Power a okomentovala to. Normalne nemam Ameriku rad, ale to, co rekla bylo strucne, vystizne a nezpochybnitelne. Normalne ho smetla. Zadna medialni masaz, Rekla to ostre a pravdive. Doporucuju si ten text precist, protoze vam pak dojde, ze protiruske nalady nejsou zalozeny na nejakych historickych antiruskych postojich, ale na tom, CO RUSKO DELA.

http://www.businessinsider.com/samantha-power-russia-ukraine-un-security-council-2014-3

+3/−3
4.3.2014 4:29

J44a61n 17B77í31l25e96k 7174772784363

Ani se té madam po zkušenostech USA s Jugoslávií, Irákem, Afganistánem a mnoha dalšími nedivím, že to umí dobře odůvodnit.;-D

+4/−4
4.3.2014 6:12

K97a42r19e27l 11Š91i36n66d37e68l75á80ř 3877692832749

Mluvila dobře, to uznávám. Skutečným motivem Putina zásahu je nejspíš Sevastopol. Hrozba, že nová vláda vypoví smlouvy s Ruskem, byla reálná, protože nová vláda je hodně protiruská. A to Putin nechtěl riskovat. Ale jak jsem psal, dělá zbytečný rozruch, kterým ukazuje svaly. Krym má o své budoucnosti rozhodnout v referendu a to by pravděpodobně povede k posílení krymské autonomie, možná i k odtržení. Stačilo mu počkat na toto referendum a mohl se obejít bez siláckých gest.

0/0
4.3.2014 22:54

J58a78r74o89s87l64a67v 27F17i75š33e59r 8945549545171

Jistě: nic není černobílé. Ale přesto jsme čas od času stavěni do situací, kdy nelze být uprostřed či nad věcí, kdy člověk může být chtě nechtě pouze na jedné straně, byť by si dotyčného za spojence patrně sám nevybral, nebýt okolností. Dění na Ukrajině k takovým situacím patří. Samozřejmě: rebelové nejsou svatoušci a policajti nejsou esesáci. Můžeme si o Ukrajincích myslet, co chceme - že jsou to vlastně poloviční Rusové, gastarbeitři a bůhvíco ještě, ovšem opravdu podstatná je v tuto chvíli pouze jedna věc: jsou to oni, kdo stojí mezi námi a ruskou dobyvačností, která opět je (a vlastně nikdy nepřestala) být při chuti.

+2/−2
4.3.2014 1:44

K57a56r49e38l 92Š64i54n71d89e82l49á39ř 3697122372139

Víte, pokud se Putin zastaví na Krymu (v což doufám), tak nejde o Ukrajince, ale obyvatele Krymu. A to jsou z větší části Rusové. My, Češi, jsme zažili x-krát, že se jednalo o nás bez nás. Nyní se totéž děje Krymu a ještě to budeme podporovat? Na Krymu má být referendum. Jeho výsledek by měl být brán jako závazný pro všechny strany, Rusy, Ukrajince, EU i USA.

+1/0
4.3.2014 22:59
Foto

J41i36ř41í 48Š60v71e60j73d82a 6243716557845

Věcné a klidné. Samozřejmě si tady suplujeme obrovský stůl v obrovské hospodě, a dějiny nám přitom fičí kolem uší, jak chtějí jiní, ale je to takové "moudré" a úlevné. A jinak: Seber někomu díru v zemi... A daruj někomu takovej kus země. :-) Karma.

+2/0
3.3.2014 23:40

K78a19r86e39l 82Š25i42n97d93e91l18á48ř 3157862592619

Asi nějaká ochrana proti spamu či co, jakmile se začnu opakovat, tak mi to odmítá zaznamenávat reakce, už mi to nebere "díky" ani "děkuji." Po celé větě to snad vezme, takže děkuji ;-)

0/0
3.3.2014 23:43

R36a89d74e36k 72P86r43o80c71h91á85z11k64a 2583829778

Rusku je třeba ze zásady nedůvěřovat, a to i kdyby třeba náhodou jednou za čas bylo možné o zlomyslnosti jejich činů pochybovat :-) Tato zásada budiž v platnosti ještě následujících 180 let, poté může být přehodnocena.

+3/−5
3.3.2014 23:38

K24a87r74e49l 51Š45i76n93d87e97l54á76ř 3797222702959

Ale jasně, že Rusku nejde o ochranu etnických Rusů. Jde o Sevastopol. To ovšem neznamená, že bychom měli důvěřovat Majdanským. Jedna zásada říká nedůvěřovat Rusku, ale jiná dobrá zásada by mohla znít nedůvěřovat komukoli, kdo se dostal k moci za podivných okolnosti.

+5/0
3.3.2014 23:40

J34a11n 94C79h90r82á91s92t18e32k 7806981472273

Ale tak i tak to někteří mají. Život bez nepřítele si nedovedou představit.;-)

+2/−2
3.3.2014 23:43

R19a28d51e66k 13P37r92o70c62h80á23z94k23a 2113909198

Já si dovedu představit život bez nepřítele. Například skořápkáři v podchodu metra nejsou moji nepřátelé, nikdy mi ani vlas nezkřivili. Ale přesto se nějak nemůžu přimět jim důvěřovat ;-D

+1/0
4.3.2014 2:27

J79a76n 22C93h27r71á65s74t54e43k 7876371312413

Opravdu úsměvné srovnání:-)

0/0
4.3.2014 7:51

L26u34k36á84š 70P60e15c26h40a 5572102203985

Hezky napsáno.

+6/−4
3.3.2014 23:28

K13a70r21e16l 79Š97i89n59d24e34l91á83ř 3307902292349

Děkuji.

+1/0
3.3.2014 23:35

P85e12t65r 85K91u30d17l77i81č53k89a 5972794725

Jestli je Krym autonomní nebo ne, to nehraje roli. Pořád je to součást Ukrajiny. Takže jeden suverénní stát vojensky obsadil území druhého suverénního státu. Argument, že Rusko chrání své lidi, tak ten neberu. Rusku nikdy moc nezáleželo na lidech, navíc nikde jsem nečetl, že Rusové na Krymu jsou nějak utlačováni. Pro mě to černobílé je.

+6/−5
3.3.2014 23:27

K51a82r20e91l 67Š83i93n29d63e44l47á20ř 3347142122979

Opět, je to složitější. Rusko dle smlouvy s Ukrajinou může mít na Krymu vojáky. Tak je tam má. Jasně, mohou být zalezlí v kasárnách a neprovokovat. Nebo mohou provokovat a demonstrovat sílu. Dělají to druhé, ale byli tam i předtím a nikomu to nevadilo.

+6/0
3.3.2014 23:35

P67e94t29r 34K20u49d31l37i54č22k71a 5402434385

Je rozdíl tam mít základnu, nebo tam poslat mraky dalších vojáků a celej Krym  obsadit. Takže opět, není to složitý, je to prostě ze strany Ruska prasárna.

+2/−4
3.3.2014 23:47

K24a78r67e56l 49Š97i64n66d56e81l23á60ř 3967622862339

Podle smlouvy tam údajně mohou mít 11tis vojáků a mají jich tam 6tis... Problém není v jejich přítomnosti na Krymu, ale v tom, jak se chovají. Ovšem, nechovají se jako dobyvatelé (nějací mrtví? rabování?), ale prostě demonstrují sílu. O to jde - o demonstraci síly, nikoli o okupaci.

+1/−1
3.3.2014 23:53

P34e87t53r 71K13u68d69l35i59č78k52a 5762634525

To máte nějaý starý zprávy. Teď jsem se dočetl, že už jich je tam ne 6, ale 16 tisíc a některý zdroje uvádějí ještě vyšší čísla. V 68 u nás taky nedocházelo v nějakým masovým měřítku k rabování a zabíjení a co to podle vás bylo? Okupace? Nebo jen demonstrace síly?

+3/−1
4.3.2014 0:11

K14a36r71e23l 46Š82i53n77d32e87l46á69ř 3417422102859

Nevím, kolik jich tam je, těžko se k tomu vyjadřovat, vycházel jsem z aktuálních informací na webu. 68? Snaha udržet vojenské impérium, nic jiného. Komunistické představitele, kteří Rusy "pozvali," ani ty, kteří stáli na druhé straně, ani představitele SSSR, nelze považovat za vládu mající demokratickou legitimitu, šlo o diktátorský režim. Oproti tomu jak Putin, tak Janukovyč, tak krymská vláda tuto legitimitu mají. Paradoxně jí nemá Kyjev. V tom vidím zásadní rozdíl.

0/0
4.3.2014 23:04

F61r77a65n50t53i11š14e83k 58K70l12e13i13n 1452704915535

OMG neni jich tam 6 ale 16. Ale je jedno kolik jich tam je,dulezite je, co delaji. Zabiraji vojenska letiste, obklicuji ukrajinske vojenske posadky a odzbrojuji je, to, co delaji, uz je valka. Jenom cekam, az nektera ukrajinska posadka proti ultimatum nepreda zbrane a pri pokusu jim je vzit vystreli. Zrovna ted jsou tam dva kandidati - utvary obklicene Rusy, nevzdali se, Rusove jim dali ultimata, odrizli elektrinu, rusickami rusi signaly s ti chudaci vevnitr hledaji, jak z toho ven aniz by odevzdali zbrane.

+1/−1
4.3.2014 4:36

J20a98n 69C82h74r74á49s63t91e54k 7526841512893

Máte nějaký relevantní odkaz na tvrzení, že ty pbklíčené útvary mají "odříznutou elektrinu" atd.? Netvrdím, že to není pravda, ale také jsem o tom nikde nečetl a nic neslyšel, i když to celé dost sleduji.

+1/0
4.3.2014 7:50

F13r83a15n76t47i92š15e80k 12K33l67e77i74n 1892984665335

Ne, relevantni nemam, to mate pravdu, jen sleduju twitterove ucty ze situace na Krymu. Na tohle vy to chtelo video. Ale mam jedno moc pekne video usvedcujici Putina ze lzi:

rozhovor s neoznacenymi lidovymi milicemi na Krymu, ktere patri k ruske armade :-)

http://www.youtube.com/watch?v=wMJwdX5IHm8&feature=youtu.be

0/−1
4.3.2014 22:31

K27a63r94e66l 91Š46i92n16d34e80l98á62ř 3977302772819

Jde o sud se střelným prachem, s tím souhlasím. Stačí pár lidí z neklidnými nervy, kteří začnou střílet a může to dopadnou hodně špatně. Ve chvíli, kdy jsem psal tento blog, se o podobném chování ještě nepsalo, ale na celkové situaci to až tolik nemění.

0/0
4.3.2014 23:06

2332191975322

Vy tomu opravdu verite?

0/0
4.3.2014 7:51
Foto

V43l46a33d75i44m18í69r 26V50o56l85k68o 6350622167919

není černobílá....je zase jen a jen rudá:-P

+7/−5
3.3.2014 23:00

J44a65n 32C84h51r78á27s24t33e57k 7916351452443

:-) Nevidíte už taky, Vladimíre, jenom rudě? ;-)

+5/−3
3.3.2014 23:02
Foto

V37l66a33d32i25m57í46r 53V19o16l77k66o 6530272877639

upřímně Honzo, z tohohle maléru skoro jo.;-)

+1/0
3.3.2014 23:08

J96a74n 44C35h12r15á93s74t73e50k 7216861412163

Se nedivím, ono už je to snad horší na blozích a diskuzích, než ve skutečnosti.:-) Nechci to ale zlehčovat, na palici to je, navíc docela za humny.:-/

+3/−2
3.3.2014 23:15

K51a46r93e35l 98Š48i24n26d55e38l34á89ř 3477442302549

Pořád doufám, že jak západní politici, tak Putin mají rozum a nepustí se do sebe. Jinými slovy, Putin se spokojí s Krymem a Západ mu ho nechá.

+1/0
3.3.2014 23:11

J13a81n 88C30h52r96á59s71t92e26k 7786911252733

No, alespoň nějaké mírové řešení doufám najdou. V přeneseném slova smyslu - useknout pařáty tomu, kdo toho džina z lahve vypustil. A prolískat ty, kteří si tam chodili přikládat pod kotel a tak si ohřívat svoji fujtajblovou polívčičku ze sáčku.Rv

+2/−3
3.3.2014 23:18

K20a52r28e20l 67Š62i50n97d87e62l72á58ř 3407242792979

Tohle začíná být nebezpečnější - http://zpravy.idnes.cz/zvaci-dopis-janukovyc-062-/zahranicni.aspx?c=A140303_225731_zahranicni_hro

Rus chce mít buď hodně silnou vyjednávací pozici nebo se chystá udeřit i přímo na Ukrajině. Doufám v první variantu.

0/0
3.3.2014 23:38

F32r15a53n31t53i60š25e47k 89K71l53e77i61n 1872944955155

Kdyby se Putin smiril s Krymem, bylo by to krasne. Ale zkuste se na internetu podivat na nejaka ruska media. Tam uz zacala nova studena valka. "USA chystaji utok na Rusko! Nemecko pros\testuje proti vylouceni Ruska z G8! Cina jsou nasi spojenci."

0/0
4.3.2014 4:51

2872751835912

Ano, to zname z drivejska. Proste budeme doufat, ze agresor se s necim spokoji. ...... Nikdy to nefungovalo.

0/0
4.3.2014 8:08



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.