Děkujeme za pochopení.
J46i37r54k83a 33L37i60b92e91ň28s35k64ý
Hezký pokus.
Zažil jsem komunistickou diktaturu, které se říká někdy socialismus, tak mohu srovnávat: ve skutečnosti oběť byli všichni v etickém smyslu, psychologicky hlavně ti, kteří subjektivně trpělivě pocitem nesvobody, perzekutor byl stát, KSČ (ale i SSSR), StB apod, a spasitel byly USA...resp. všechny demokratické státy za hranicemi.
Dnešní systém: vidíme, že z amerického spasitele se stává stínový Perzektur (rád by nenápadně ovládal celý svět), demokracii ovládají korporace a zkorumpovaní politici; oběť - zase všichni s výjimkou těch, kteří se umí v systému obohatit, jsou součástí manipulátorské sféry nebo jsou napojeni na korupční mafie a peněziovody.
Dělítkem bylo dříve: přizpůsobit se systému dnes umět využívat systém, nestačí se mu přizpůsobit, na to Systém dlabe - musíte se umět napojit na mocenské vládní a finanční struktury, proto všude kvete korupce, nejde ani tak o schopnosti něco umět, ale být správně přisát na matčiny struky.
K79a30r66e17l 20Š17i67n38d31e81l35á40ř
Blog je spíše o psychologickém, subjektivním chápání reality, jež může být velmi odlišné od její reálné podoby. Ale chápu, že vy svět vnímáte takto. Máte oběť (sebe), perzekutora (systém) a už jenom chybí, aby se vám někdo nabídl jako spasitel.
M87a28r48t26i24n 57M59a89r84e45k
Pletete jablka a hrušky.
Předmětem transakční analýzy je jedinec, nikoli skupina. Každý jedinec ve skupině by mohl mít naprosto jiný profil a jedinci odlišných skupin by průměrně mohli mít stejný profil.
Text co jste napsal je o Vás. O tom je transakční analýza.
K60a72r18e43l 41Š62i46n94d51e33l43á93ř
Cokoli člověk napíše je vždycky tak trochu o něm, tomu se nevyhnu Plést "jablka a hrušky" byl tak trochu záměr, ostatně, politologie a psychologie jsou odlišné vědy. Šlo mi právě o to spojit vědy, které spolu moc nekomunikují a přitom chápat rozhodování člověka bez psychologického úhlu pohledu je dle mého názoru nemožné. Zároveň jsem propojil Junga a TA.
P87a88v15e57l 69M21a96c94h90a68č81e72k
Je dobře, že sám znáte svou orientaci, z popisu by to bylo obtížné poznat.
Jinak mi v textu skutečně chybí bazální prvky TA(máte těch "hladů" nějak mín).
Stejně tak mám problém najít paralely mezi libertarianismem, volajícím po osobní svobodě v co největší míře, a taoismem, jehož podstata je velmi košatá a vulgárně řečeno je jakousi metodologií vládnutí a jednotlivce vede k pasivnímu přijímání vjemů.
Já se domnívám, že dělba na pravici a levici je již přežitá zejména prolínáním jednotlivých prvků a hlavně změnou vnější reality. Rychlým rozevíráním majetkových nůžek je pravice nucena akcentovat sociální prvky a levice zase např. větší míru svobody jednotlivce.
Obávám se, že atributy klasifikace politiky a politických stran směřují k orientaci na jiné zájmové třídění.
Základní dělba v dalších letech bude determinována dělbou sociálních skupin podle majetku, zaměstnanosti, stability zaměstnání, vztahu ke státu.... Spokojenost je stále masivněji vnímána jako schopnost uspokojovat potřeby dostatkem majetku a akcent osobní svobody ustupuje stranou. Prominte, zakecal jsem se. Nechtěl jsem být obviněn z populistického negativismu. BTW: Nemohu napsat háčky s pomocí SHIFT (např. "n", tedy s háčkem). Nedal byste někdo radu? Díky.
K52a11r20e17l 30Š39i81n70d59e44l58á94ř
Tao Te ting se ve své druhé půlce zabývá vládnutím a najdeme tam. např. tento verš (71):
"Když se lid bojí moci, věští to katastrofu. Nezasahuj do jejich domovů, nečiň jejich život těžším. Nebudeš-li zasahovat do životů lidí, nebudou rebelovat. Moudrý vládce nedává najevo svou moc, nevyžaduje od druhých pocty. Cení si toho, co má skutečnou hodnotu."
Podobných veršů je tam více. Kromě toho, nelze brát úplně doslova, že liberalismus lpí na absolutní osobní svobodě. Odmítá spíše nátlak státu, nikoli individuální morálku. Zde lze poukázat na Haykovo odlišování velké a malé společnosti, řádu vzniklém zdola a řádu vytvořeném apod. Rozhodně nemám pocit, že by taoismus nějak směřoval k pasivnímu přijímání vjemů (to spíš činí buddhistická nirvána se svým vyvanutím).
Co se týká dělby politické scény dle měřítka individuální svobody, zde s vámi nejsem v rozporu. My, liberálové, často sami sebe vnímáme jako jedinou pravici, protože dělíme politickou scénu právě podle měřítka individuální svobody. Tento blog to ovšem nečinní.
Prolínání prvků je přirozené, nejde s občanem jednat jako s dítětem a nedat mu najíst (pravice) či ho nezačít vychovávat (když už ho tedy krmím, tak ať maká, levice). Liberalismus stojí mimo z toho důvodu, že s občanem jedná jako s dospělým.
A88n29t87o44n18í67n 30K60o98u39n42o68v54s46k61ý
Výsledky neoliberální ideologie (Reagan, Thatcherová, u nás Klaus) vidíme a není to nic, co by nás naplňovalo nadšením.
Myslím, že Skandinávie nám ukazuje, že silný (ale současně efektivně hospodařící stát) může fungovat skvěle - minimální kriminalita (Dánsko 70 vězňů na 100tis.obyvatel, my 280, USA 750), minimální korupce, vysoký index kvality života.
Osobně je mi jedno, jestli ho prosadí pravice nebo levice, ale už aby tu byl...
K92a76r77e98l 43Š89i39n51d39e74l21á50ř
Njn, jsme tak chudí, že celý den makáme na poli, abychom měli co jíst a ani ten internet si nemůžeme dovolit O Skandinávii toho bylo napsáno hodně, doporučuji např. http://www.revuepolitika.cz/clanky/1955/svedsko-zbohatlo-diky-liberalismu-nikoliv-socialismu
P53a39v20e67l 50K32u61c85h33t47a
Nezlobte se, ale i svěží vánek Topolánek, který nebyl žádný filozof, říkal nedávno, že vše je o vhodném mixu. Prosazování jednoho či druhého extrému je utopie. Opravdoví socialisté neprosazovali ekonomickou rovnost - ani za stejnou práci stejný výdělek. I my "marxisté" jsme to museli záhy alespoň trochu korigovat.
K30a73r44e20l 42Š65i69n67d44e88l93á80ř
Tak mluvím zde spíše o ideálních formách, než o reálné politice. Ta je samozřejmě poněkud odlišná.
M44i24r14o59s76l58a69v 95M26a57c26e55k
přeludy pravicové voliče vzniklé tím, že chápe, že současný systém ekonomicky zkrachoval. Proto nechce patřit k pravici, k níž patří, ale vymýšlí si novou kategorii, která jakoby se současným krachem nesouvisí.
K31a11r14e24l 98Š18i69n39d57e35l98á79ř
Myslíte etatismus? Souhlasím, brzo zkrachuje. Komunismus jsme vyzkoušeli, zkrachoval. Proto navrhuji vyzkoušet něco nového - volný trh.
P96a84v69e16l 75K61u77c62h18t25a
Je to teoretická úvaha, tak bych prosil v první větě -"změnily".
- Počet článků 53
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1346x
Seneca.
Kratší jednorázové postřehy naleznete na Twitteru:
https://twitter.com/intplogik