Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

fr-mottl

27. 8. 2012 16:05
duvody financni krize v usa

nebyly nejake statni garance na hypoteky 'chudym' americanum, ale tlak financnich kruhu na politiku, aby se podobna politika provadela. A 100% vsech republikanu v obou komorach a 80% demokratu se tomu tlaku podvolili.

A ty financni kruhy to nechtely z nejakeho pleziru, ale z tohu duvodu, ze uz nebylo skoro kam investovat!

Prosim ctenare aby uz to konecne pochopili, 30% obyvatel zemekoule uzivi lehce ten zbytek a to jde samozrejme jen diky automatizaci a produktivite prace. Tim ale mizi investicni moznosti a proto se musi investovat do vzdusnych zamku.

Duvodem krize nejsou nejake zaruky (to uz je jen dusledek) , nybrz je to tim, ze prace jako takova mizi. Marx to ve svem 'paradoxonu kapitalismu' jako prvni popsal. Snahou o stale zvysovani produktivity se kapitalismus sezere sam.

0 0
možnosti

Paeris Kiran

27. 8. 2012 16:45
Re: duvody financni krize v usa

To se vám nějaká politk přiznal že na něj ty finanční kruhy tlačili?

Promiňte mam problém si takového politického sebevraha představit... možná v závěti by se k tomu mohl přiznat ale pochybuju že najdete někoho takového kdo ještě dýchá.

0 0
možnosti

kaktusak

27. 8. 2012 0:36
Korupce existuje i v soukromém sektoru.

Odpovědný zaměstnanec přece má jiné zájmy, než majitel.

Do "volného trhu" pořád někdo zasahuje a zasahoval. Je to prostě reálný kapitalismus. Volný trh bez zásahů, to je učebnicová koncepce, nic skutečného. Proč by se mocný podnikatel mořil někde na trhu, když může pohodlně zbohatnout pomocí výhodné státní zakázky, dotace, nebo "humanitární mise"? Socialisté tedy zasahují do volného trhu stejně jako všichni ostatní a stejně jako všichni ostatní tak činí v zájmu svých voličů.

0 0
možnosti

KarelSind

27. 8. 2012 11:54
Re: Korupce existuje i v soukromém sektoru.

Korupce v soukromém sektoru? Zkuste zajít do obchodu a říct prodavačce, ať vám něco prodá levněji, že se s ní rozdělíte. Netvrdím, že v soukromém sektoru není korupce vůbec, ale majitel vždy hledá prostředky, jak něčemu podobnému předejít a tak jí bude mnohem méně, pročež i její následky budou mnohem menší. Když si to majitel neohlídá, tak firma zkrachuje. Což je správné, protože taková firma nemá na trhu co dělat. Ovšem kdo to má hlídat u státu? Jediným zainteresovaným je volič, ovšem ten do toho nevidí - kromě toho se zde projevuje efekt rozptýlené odpovědnosti. Jakýkoli kontrolní úřad lze zkorumpovat také. Zbytek jste řekl sám: "Proč by se mocný podnikatel mořil někde na trhu, když může pohodlně zbohatnout pomocí výhodné státní zakázky, dotace..." Proto je menší stát v zájmu řadových občanů, "obyčejných lidí," jak ráda říká levice, nikoli velkopodnikatelů.

0 0
možnosti

lord Acton

26. 8. 2012 18:48
To záleží

na definicích pojmů "kapitalismus" a "socialismus".. Obsah a rozsah těchto pojmů je velmi proměnlivý..

1 0
možnosti

KarelSind

26. 8. 2012 19:02
Re: To záleží

Souhlas, každý tím myslí něco jiného. To, že každý má pod stejnými pojmy na mysli něco jiného, prakticky znemožňuje seriózní debatu. Osobně jsem se třeba začal z tohoto důvodu vyhýbat pojmu pravicová politika, pokud tak neužívám v kontextu ostatních svých ideálů. Nějak si ten pojem přivlastnili socialisté - pro změnu ti nacionální;-)

0 0
možnosti

repanak

26. 8. 2012 18:32
Dovozem imigrantů

můžete zvýšit i produktivitu - jak píšete. Ale může Vás to za čas - a ne dlouhý - přijít secsakramentsky draho. Především stát. Ale to už "byznysmeny" zpravidla nezajímá.

1 0
možnosti

KarelSind

26. 8. 2012 18:56
Re: Dovozem imigrantů

Dovozem? Kdo je chce dovážet? Ale když se dovezou sami, nechtěj žádnou státní podporu a snaží se pracovat? Proč by to mělo někoho přijít draho? Stát, že jejich práce je zdaňována v ČR a nikoli třeba na Ukrajině? Ano, to přijde draho - Ukrajinu.

0 0
možnosti

felia

26. 8. 2012 17:33
Hlavně nepodléhejme iluzi, že žijeme v demokracii

Demokracie by byla, kdyby byli zákonodárci losováni ze všech schopných obyvatel.

2 0
možnosti

Matyas Sandorf

26. 8. 2012 17:39
Re: Hlavně nepodléhejme iluzi, že žijeme v demokracii

jediná skutečná demokracie byla v Libyjské džamáhirii a všichni víme, jak tam dopadli :-/

2 0
možnosti

felia

26. 8. 2012 17:32
Kapitalismus je nesmysl

To vymyslel Marx. Žijeme v postupně se rozvíjejícím světě. Socialismus je nepřirozená úchylka od normální evoluce.

2 0
možnosti

KarelSind

26. 8. 2012 17:37
Re: Kapitalismus je nesmysl

Souhlas, ovšem většina lidí si pod tím představí tržní hospodářství. A tak právě to je vystavováno stále dalším a dalším útokům ve jménu "dobra."

1 0
možnosti

stařec bez moře

26. 8. 2012 17:26
co tu vlastně máme

je otázkou. Sám bych řekl, že všehochuť. Socialismus panuje v sociální sféře a také u dotací, u státních zakázek je mafiekracie, v obchodu chaos a anarchie

0 0
možnosti

KarelSind

26. 8. 2012 17:35
Re: co tu vlastně máme

Dobrá otázka, jakési všechno a nic, ani ryba ani rak.

0 0
možnosti

strycek-Joe s.r.o.

26. 8. 2012 17:09
Volný trh je něco jako komunismus

Nikde na světě neexistoval a pokud by existoval, fungoval by jen chvíli Rv

1 0
možnosti

KarelSind

26. 8. 2012 17:28
Re: Volný trh je něco jako komunismus

Protože by mu nějaký politik zakroutil krkem;-) Ale alespoň jsme se shodli, že čistě volný trh neexistuje. Takže svádět problémy na něco, co neexistuje, je hodně hloupé.

4 0
možnosti

certik_bertik

26. 8. 2012 17:03
jistě

proti těm zárukám všichni bankéři protestovali;-D

1 0
možnosti

slava kunst

26. 8. 2012 17:16
Re: jistě

proč by to dělali? Nebyl k tomu jediný důvod a i kdyby protestovali, bylo by to zbytečné.

0 0
možnosti

repanak

26. 8. 2012 16:52
Čistý tržní systém

se popisuje pouze v učebnicích. Neviditelnou ruku trhu je nutno doplnit viditelnou rukou státu - zákonodárství, regulace apod. Záleží ale hodně na tom, jak kvalitně je tato "symbióza" namíchána. Čistý kapitalismus může být v rovnováze třeba při 25% nezaměstnanosti, to ty lidi postřílíte nebo je necháte pojít hlady?

0 0
možnosti

KarelSind

26. 8. 2012 16:59
Re: Čistý tržní systém

Je kapitalističtější Řecko nebo Lichtenštejnsko? Jedno z nich má větší nezaměstnanost než to druhé.

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS